1401/03/18 - اخبار حمل و نقل

بر اساس اطلاعات و آمار ثبت شده ، از ابتدای فروردین ماه تا 14 خرداد ماه سال جاری ، بالغ بر 4میلیون و500هزارتن کالاهای اساسی با بیش از 181 هزار سفر از مبدأ بنادر، امام خمینی (ره) ،عباس ،چابهار،امیرآباد انزلی،فریدون کنار،نوشهر و بوشهر، بارگیری و به مقاصد مورد نظر در کشور حمل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای ، حمید رضا شهرکی معاون حمل و نقل این سازمان با بیان این خبر ، افزود: با افزایش پهلوگیری کشتی های حامل کالاهای اساسی و همزمانی آن با اوج برداشت محمولات کشاورزی از ابتدای سالجاری تاکنون و نظر به اهمیت تامین کالاهای اساسی در سطح کشور سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با هماهنگی های لازم با شرکت های حمل ونقل و رانندگان پرتلاش و تشکل های صنفی و سایر دستگاههای ذیمدخل در این زمینه حمل کالاهای اساسی که مایحتاج ضروری مردم و واحدهای تولیدی می باشد را در اولویت قرار داد.

وی افزود: براساس آمار بارگیری کالاهای اساسی از بنادر کشور ، بندر امام خمینی (ره ) با 112 هزار سفر کامیون و بارگیری بیش از2.8 میلیون تن و سهم نزدیک62 درصدی از کل بنادر در جایگاه نخست قرار دارد .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای اعلام کرد : بندر شهید رجایی با 787 هزار تن ، چابهار با 441هزارتن ، امیرآباد با 246 هزار تن ، بندر انزلی با 151 هزارتن ، نوشهر با 44 هزارتن ، فریدون کنار با 32 هزار تن و بوشهر با 11 هزارتن به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

شهرکی خاطر نشان کرد : به منظور تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی علی الخصوص در بندر امام خمینی(ره) ، پیگیری های لازم جهت افزایش امکانات بارگیری ،تسریع در تخلیه ناوگان ،پرداخت به موقع کرایه حمل و....در دستور کار سازمان می باشد.

به گفته معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، در حال حاضر با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از جمله تخصیص سهمیه ویژه کالاهای اساسی در سالن اعلام بار پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و همچنین تلاش ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استانهای سراسر کشور جهت اعزام ناوگان، روزانه قریب به 58 هزار تن کالاهای اساسی با نزدیک به 2400 دستگاه کامیون از مبداء بنادر حمل می شود.

وی مجددا تاکید کرد : تسریع در توزین و خروج کالا ازبنادر و انبارها ، افزایش تجهیزات بارگیری و کاهش وقفه ها در زمان تغییر شیفت کارکنان در انبارها و همچنین پرداخت به موقع کرایه قطعاً در استفاده حداکثری از ظرفیت ناوگان حمل ونقل جاده ای و تسریع درتخلیه حمل کالاهای اساسی راهگشا خواهد بود


          شركت گسترش صنايع معدني كاوه پارس
          
          وزارت راه و شهرسازي
          
          
          
کنترل ناوگان